Terms And Conditions

Politik for personoplysninger

Ticket beskytter dit personlige privatliv, og det er af største betydning for os, at du føler dig sikker på, at de personlige oplysninger, du deler med os, er i sikre hænder. Vi udfører al behandling af personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning, og i denne persondatapolitik ønsker vi derfor på en gennemsigtig måde at beskrive, hvordan vi indsamler, bruger, viser, overfører og gemmer dine oplysninger, og hvordan du får adgang til og opdaterer dine personoplysninger hos os. .

 

Hvad er personoplysninger og personoplysninger

Personoplysninger er enhver form for information, der direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person, der er i live, f.eks. navn, personnummer, postadresse, telefonnummer eller e-mail-adresse. En person, der er ansvarlig for personoplysninger, er den aktør, der alene eller sammen med andre bestemmer formål og midler til behandling af personoplysninger.

 

Ansvar for personoplysninger

Ticket Privatresor AB er ansvarlig for de personlige data til behandling af personoplysninger, som vi indsamler fra dig på dette websted, andre websteder, der drives af Ticket, via kommunikationssystemer forbundet til Ticket og i kontakter med Tickets rejsesælgere og personale. Ticket Privatresor AB er en del af Ticket Leisure Travel Group AB, som udøver en dominerende indflydelse på andre virksomheder i koncernen. Ticket Privatresor AB og Ticket Leisure Travel Group AB har dermed et fælles ansvar for personoplysninger. Ticket Privatresor AB (herefter "Ticket", "vi" eller "os") er dog din hovedkontakt, og det er til os, du vender dig til spørgsmål og udøver dine rettigheder.

 

Nødvendig behandling og behandling med støtte fra samtykke

Ticket behandler kun dine personoplysninger for at opfylde vores aftale med dig (dvs. for at være i stand til at administrere og formidle din reservation eller sikre levering af dit køb), for du har givet dit samtykke, for at overholde juridiske krav eller for andre legitime interesser. I tilfælde, hvor behandlingen er baseret på dit samtykke, har du ret til at tilbagekalde dette til enhver tid ved at kontakte os. Hvis du tilbagekalder dit samtykke, sletter vi de personlige data og afbryder behandlingen, der er omfattet af samtykke. Det kan dog ske, at de samme personoplysninger behandles både med støtte fra samtykke og med støtte til opfyldelse af aftalen, eller fordi oplysningerne er nødvendige for at opfylde andre juridiske forpligtelser eller legitime interesser.

 

Hvordan vi indsamler personlige oplysninger, og hvilke oplysninger vi indsamler

Ticket indsamler personlige oplysninger direkte fra dig gennem din brug af vores digitale tjenester og fra tredjeparter.

 

I forbindelse med booking eller køb

Når du bestiller en rejse eller køber et andet produkt eller en tjeneste via Ticket, indsamler vi personlige oplysninger fra dig for at gennemføre din ordre. Dette kan omfatte oplysninger om navn, personnummer, køn og kontaktoplysninger både for den person, der foretager reservationen eller købet, og for andre rejsende. I forbindelse hermed lagres også oplysninger om købet, såsom ordre / reservationsnummer, hvad der var reserveret / købt, hvornår og hvor reservationen / købet blev foretaget og betalingsoplysninger. Hvis du efterlader kommentarer eller anmodninger om f.eks. Kost- eller tilgængelighedsjustering i forbindelse med din reservation, gemmes dette også for at kunne administrere de tjenester, du bestiller gennem os.

 

I forbindelse med personlig kontakt

Vi kan indsamle personlige oplysninger fra dig, når du kontakter os, for eksempel i en butik, via kundeservice, via e-mail eller formular, via chat, telefonisk, i forbindelse med begivenheder eller konkurrencer eller på andre måder. Ud over dine spørgsmål eller feedback indsamler vi også de personlige oplysninger, der er nødvendige for at være i stand til at besvare dit spørgsmål eller håndtere din sag, såsom navn, ordre / reservationsnummer og kontaktoplysninger. Vi kan også indsamle andre personlige oplysninger, som du vælger at give os, såsom oplysninger om allergier, madpræferencer, sundhedsmæssige forhold eller andre oplysninger om dig eller andre mennesker på din rejse eller booking for at administrere de tjenester, du bestiller gennem os.

 

Når du bruger vores digitale tjenester

Når du bruger et af vores websteder eller andre digitale tjenester fra os, indsamler vi oplysninger om din brug af tjenesten såsom IP-nummer, sprogindstillinger, webindstillinger, operativsystem, platform, skærmopløsninger og oplysninger om din geografiske placering. Vi indsamler også oplysninger om, hvordan du navigerer i tjenesten, hvilke søgninger du laver, og hvilke rejseprodukter du er interesseret i. Hvis du logger ind på vores platforme og onlinetjenester ved at bruge dine brugeroplysninger fra sociale netværk som Facebook og Google, accepterer du også at dele dine brugeroplysninger der med os. Ticket bruger cookies til at hjælpe os med at levere vigtige funktioner og funktioner på vores websteder og for at forbedre din kundeoplevelse, se vores separate cookiepolitik .

 

Hvis du accepterer markedsføringen eller bliver medlem af vores kundeklub

Hvis du i forbindelse med din reservation på vores hjemmeside eller i kontakt med vores butikker eller vores kundeservice har aftalt at modtage markedsføring og / eller blive medlem af Tickets kundeklub, indsamler vi din e-mail-adresse for at kunne sende e-mails og andet digital markedsføring til dig. Når du interagerer med digital markedsføring (f.eks. Åbner eller klikker på e-mails eller digitale annoncer), indsamler vi også oplysninger om disse interaktioner, og hvis du giver oplysninger, der giver os mulighed for at identificere dig, linker vi oplysningerne om dit brugermønster til andre oplysninger, vi har samlet om dig. Hvis du vælger at deltage i vores kundeundersøgelser, kan vi også gemme dine svar fra dem.

 

Fra tredjeparter

Når du booker, og når du kontakter os i forskellige sager, sker det, at en person giver personlige oplysninger om en eller flere andre personer i et rejsefirma. Hvis du ikke selv har foretaget en reservation, men en anden har foretaget en reservation, hvor du er inkluderet, indsamler vi personlige oplysninger om dig fra den person. Det samme gælder, hvis en anden har været i kontakt med os på dine vegne.

 

Hvis du har bestilt en rejse eller købt en service via Ticket, kan vi udveksle oplysninger om din rejse med det rejsefirma eller de virksomheder, der gennemfører turen, eller det firma eller de virksomheder, der leverer den bestilte service.

 

For at holde dine personlige oplysninger korrekte supplerer og opdaterer vi dine personlige oplysninger ved at indsamle fra private og offentlige registre. Dette gælder f.eks. adresseoplysninger og personnummer.

 

Håndtering af personoplysninger

Ud over hvad der allerede er anført i det foregående afsnit, bruger vi dine personlige oplysninger til de formål, der er beskrevet nedenfor.

 

Levering og administration af bestilte tjenester og produkter

Ticket behandler dine personlige data til mægling, administration og levering af dine reserverede tjenester og produkter, dvs. at kunne opfylde aftalen med dig. Dette inkluderer booking og betaling for tjenester hos rejsefirmaer og andre leverandører, udstedelse af rejsedokumenter og administration af ændringer. Administrationen inkluderer også brugen af ​​dine oplysninger til regnskab, afvikling og revision.

 

Kundeservice

Vi bruger dine personlige oplysninger for at kunne give dig den service, du er berettiget til i henhold til den aftale, du har indgået med os før, under og efter din rejse. Vi bruger muligvis dine personlige oplysninger såsom navn og ordre / reservationsnummer til at identificere dig og din rejse og dine kontaktoplysninger såsom e-mail-adresse og telefonnummer for at kunne nå dig med spørgsmål og information. Vi kan også bruge alle de andre personlige oplysninger, vi har indsamlet om dig til at håndtere dit spørgsmål eller din sag, afhængigt af hvad der er relevant i den enkelte sag.

 

Kommunikation og information

Når du har bestilt en rejse eller bestilt en tjeneste gennem os, bruger vi dine personlige oplysninger til forsendelser som bookingbekræftelser, betalingspåmindelser, betalingsbekræftelser samt information om for eksempel afvigelser og tilbud knyttet til rejsen eller tjenesten. Sådan kommunikation finder sted til de kontaktoplysninger, der er givet i forbindelse med reservationen, primært e-mail-adresse og telefonnummer.

 

Marketing og personificering

På vores hjemmesider bruger vi oplysninger om vores brugere til såkaldt personificering. Dette betyder, at vi bruger de oplysninger, vi har indsamlet om dig og din brug af vores tjenester til at påvirke, hvordan indholdet på hjemmesiden ser ud, når du besøger os. Vi bruger også personificering i vores kommunikation via sociale medier og webannoncering på andre websteder end Ticket.se. Læs mere i vores cookiepolitik om, hvordan du ændrer indstillingerne i din browser, så den ikke tillader brugen af ​​cookies. Vi vil dog gerne henlede opmærksomheden på, at du så ikke kan bruge al funktionaliteten på vores hjemmesider.

 

Hvis du har aftalt at modtage markedsføring, kan vi også bruge dine personlige oplysninger til at sende målrettet markedsføring til dig via e-mail eller i andre digitale kanaler og bruge vores bookinghistorik, dit brugermønster og dine præferencer til at tilpasse indholdet af markedsføringen til at levere dig de tilbud, som vi synes er mest relevante og interessante for dig. Du kan til enhver tid afvise sådan markedsføring ved at klikke på afmeldingslinket i vores e-mailmarkedsføring eller ved at kontakte vores butikker eller vores kundeservice.

 

Udvikling af tjenester, service og drift

Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om vores kunder, til at evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester og tjenester, til at træne vores personale samt til at afhjælpe mangler og forbedre sikkerheden ved for eksempel at opdage og modvirke misbrug af tjenesterne, svindel og andre forbrydelser. . Ticket udfører denne behandling med støtte fra en interesseafvejning, da dette hjælper os med at sikre, at du kan bruge vores tjenester sikkert, og at vores service løbende forbedres. Til disse formål bruger vi hovedsageligt anonyme eller anonymiserede data på et samlet niveau, men det kan også ske, at vi bruger personlige data, som vi har indsamlet, hvis det er relevant. For at forbedre vores tjenester og vores service kan vi også kontakte dig med henblik på markedsundersøgelser.

 

Lovkrav

Endelig kan behandlingen af ​​dine personoplysninger også ske for at vi er i stand til at opfylde forpligtelser i overensstemmelse med love og regler, for eksempel med hensyn til sikkerhed, regnskab og klager.

 

Videregivelse af personoplysninger

Ticket er en formidler af rejser og tjenester, og for at administrere og levere de produkter og tjenester, du bestiller eller køber, er vi nødt til at dele dine personlige oplysninger med rejsebureauer og andre virksomheder, der leverer tjenesterne.

 

Når Ticket formidler rejser til hele verden, er mange af de rejsevirksomheder, der leverer rejsen (f.eks. Flyselskaber, hoteller, biludlejningsfirmaer og tjenesteudbydere på destinationerne) uden for EU / EØS-området (EU-lande samt Norge, Island og Lichtenstein). Dette betyder, at personoplysninger kan overføres til virksomheder i disse lande til det samme formål som beskrevet ovenfor. 

 

For at drive og udvikle vores forretning og give dig bedre service, tilbud og kommunikation bruger vi forskellige it-tjenester, it-systemer, kommunikationsløsninger, kunde- og sagsstyringssystemer, analyse- og forskningsværktøjer, betalingsløsninger og partnere som i i nogle tilfælde gemmer og behandler personoplysninger.

 

Ticket kan også dele dine personlige oplysninger med andre virksomheder inden for Ticket Leisure Travel Group AB og med en organisation, som vi sælger eller overfører (eller indleder forhandlinger om salg eller overførsel) af en del af vores forretning eller nogen af ​​vores rettigheder eller forpligtelser i henhold til aftaler. med dig. Hvis overførslen eller salget gennemføres, kan den organisation, der modtager dine personlige data, bruge dine data i overensstemmelse med denne Persondatapolitik.

 

Hvis vi er forpligtet af loven, eller hvis loven tillader det, kan vi dele personlige data med staten og myndighederne i det omfang, det er nødvendigt.

 

Alle overførsler foretages med det formål at opfylde formålet med behandlingen af ​​dine personlige data som beskrevet ovenfor. Vi træffer alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at dine personlige data håndteres sikkert og med et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, når vi overfører til eller deler med tredjeparter. I tilfælde af at vi overfører personoplysninger til en leverandør, der er vores personoplysningsassistent, indgår vi altid de nødvendige aftaler for at sikre, at vi bevarer kontrollen med personoplysningerne, og at disse håndteres lovligt med den største sikkerhed af vores personoplysningsassistent.

 

Links til andre sider

Billets websteder, e-mails og andre tjenester kan indeholde links til websteder, der drives af andre virksomheder og organisationer, der har deres egne personoplysninger. Funktioner på vores hjemmesider kan også linkes til sociale medier som Facebook eller Google, som også har deres egne personoplysninger. Sørg for at læse vilkårene og betingelserne og persondatapolitikken omhyggeligt, inden du indsender personlige data på en anden organisations eller en anden virksomheds websted, da Ticket ikke er ansvarlig for, hvordan disse organisationer behandler personoplysninger, som du giver dem.

 

Opbevaring af personoplysninger

Ticket gemmer kun dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til formålet med behandlingen i overensstemmelse med denne persondatapolitik.

 

Hvis du har givet samtykke til markedsføring eller er medlem af Tickets kundeklub, gemmes dine personlige oplysninger, indtil du trækker dit samtykke til markedsføringen tilbage og / eller opsiger dit medlemskab i kundeklubben. Du kan når som helst trække dit samtykke til markedsføring tilbage ved at klikke på afmeldingslinket i vores e-mailmarkedsføring eller ved at kontakte vores butikker eller vores kundeservice, og du kan til enhver tid opsige dit medlemskab i kundeklubben ved at kontakte vores butikker eller vores kundeservice.

 

Selvom du ikke har givet samtykke til markedsføring eller er medlem af Tickets kundeklub, gemmes de personlige oplysninger, vi indsamler ved bestillingen, indtil der er gået tre (3) år siden din sidste reservation. Dette betyder, at hvis du ikke foretager nye bookinger i tre år, slettes dine personlige oplysninger fra vores kundedatabase.

 

I tilfælde af at du har ringet til os, kan vi gemme opkaldslister og enhver optagelse af dit telefonopkald i op til 1 år.

 

I tilfælde, hvor vi gemmer personlige data for at overholde juridiske krav, f.eks. regnskabsloven, er det de lovmæssige krav, der styrer, hvor længe vi gemmer dine oplysninger.

 

De samme personlige oplysninger kan gemmes flere forskellige steder til forskellige formål. Dette kan betyde, at en opgave, der er blevet slettet fra et system, hvor den ikke længere er nødvendig, stadig kan forblive i et andet system, hvor den er gemt til et andet formål og stadig er nødvendig.

 

Beskyttelse af dine personlige data

Vi forstår vigtigheden af ​​at beskytte og administrere dine personlige oplysninger. Vi tager passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personlige oplysninger mod tab eller uautoriseret adgang, brug, ændring eller sletning. Vi arbejder kontinuerligt med "indbygget databeskyttelse og databeskyttelse som standard", vurderer løbende risiciene med den behandling af personoplysninger, der finder sted, og træffer de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger for at reducere risiciene. Vi uddanner vores medarbejdere løbende i databeskyttelsesspørgsmål, og vores medarbejdere har også strenge instruktioner til at håndtere alle personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning om personoplysninger. Inden for Ticket har vi en databeskyttelsesrepræsentant, der har det overordnede ansvar for administration af personoplysninger inden for koncernen.

 

Dine rettigheder

Ticket er ansvarlig for at sikre, at dine personlige data behandles i overensstemmelse med gældende lov. Vi vil på din anmodning eller på eget initiativ rette, slette eller supplere oplysninger, der viser sig at være forkerte, ufuldstændige eller vildledende, og vi sletter løbende personlige data, når vi ikke har ret til at fortsætte med at behandle dem til legitime formål.

 

Du har ret til at anmode om, at dine personlige data suppleres, rettes og i nogle tilfælde slettes. Du har også ret til at anmode om, at behandlingen af ​​dine personoplysninger begrænses til bestemte formål og retten til at gøre indsigelse mod behandlingen (for eksempel hvis du sætter spørgsmålstegn ved, om personoplysningerne er korrekte, eller hvis behandlingen er lovlig).

 

Du har også ret til gennem en skriftlig underskrevet ansøgning gratis at modtage et registeruddrag fra Ticket om blandt andet hvilke personlige data der er registreret om dig, formålet med behandlingen og til hvilke modtagere dataene er blevet eller vil blive videregivet.

 

Hvis du ikke ønsker, at Ticket behandler dine personlige data for f.eks. direkte markedsføring har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke ved at afmelde dig vores e-mailmarkedsføring eller ved at kontakte os. Når vi har modtaget din tilbagekaldelse, ophører vi med at behandle personoplysningerne til det formål, som du gav dit samtykke til.


Kontakt og klager mv.

Ticket har udpeget en databeskyttelsesofficer, der blandt andet har til opgave at overvåge, at Billets behandling af dine personoplysninger finder sted i overensstemmelse med gældende lovgivning. Tøv ikke med at kontakte denne databeskyttelsesansvarlige på gdpr@ticket.se, hvis du har spørgsmål eller kommentarer til denne persondatapolitik, eller hvordan vi indsamler, gemmer og bruger dine personlige data.

 

Hvis du mener, at vi eller andre virksomheder behandler dine personoplysninger i strid med gældende databeskyttelseslovgivning, kan du henvende dig til det svenske datatilsyn .

 

For at anmode om et uddrag fra registret fra Ticket, kontakt vores databeskyttelsesrepræsentant på nedenstående adresse:

 

Ticket Privatresor AB

Att: GDPR

Boks 151

131 08 Nacka

 

Indsend din anmodning skriftligt sammen med en kopi af gyldig identifikation og din originale underskrift.

 

Ændringer i denne fortrolighedspolitik

Fra tid til anden kan vi foretage ændringer i vores persondatapolitik. I tilfælde af større ændringer underretter vi dig med rimelig varsel i overensstemmelse med det, der kræves af loven. Vi offentliggør også en opdateret politik på vores hjemmeside. Den opdaterede politik har en anden dato og et andet versionsnummer. Besøg vores hjemmeside regelmæssigt for opdateringer.

 

Version 1.0, opdateret 22-05-2018